Ekonomi

Toyota, yavaşlayan elektrikli araç talebi nedeniyle odağını hibritlere kaydırıyor

Toyota Motor Corp (NYSE:TM), elektrikli araçlara (EV) olan talebin azalmaya başlamasıyla birlikte hibrit modelleri tercih ederek sadece benzinli araçları potansiyel olarak ürün gamından çıkarmaya hazırlanıyor. Prius’un ilk çıkışından yaklaşık otuz yıl sonra Toyota yöneticileri, Toyota ve Lexus modellerinin hepsini olmasa da çoğunu hibrit versiyonlara geçirme planlarını açıkladı.

Şirketin hibridlere yaptığı vurgu, otomotiv endüstrisinde geleceğin tamamen elektrikli olduğuna dair yaygın inanca meydan okuyor. Toyota Yönetim Kurulu Başkanı Akio Toyoda Ocak ayında elektrikli araçların küresel pazar payının yalnızca %30’unu temsil edeceği görüşünü dile getirmişti. Toyota’nın stratejisi elektrikli araçlar, hibritler, hidrojen yakıt hücreli araçlar ve yeşil yakıtların bir karışımını kapsıyor.

Bu stratejinin bir parçası olarak Toyota, sadece hibrit yaklaşımının fizibilitesini belirlemek için her bir araç serisini değerlendirecek ve bu süreç modellerin yeniden tasarlanmasıyla aynı zamana denk gelecek. Amerika’nın en çok satan SUV’u olan RAV4’ün, nihai bir karar verilmemiş olsa da, 2026 modelinin yeniden tasarlanmasıyla Kuzey Amerika’da sadece benzinli varyantının kullanımdan kaldırılabileceği düşünülüyor. Halihazırda Camry sedan, Land Cruiser ve Sienna minivan ABD pazarında sadece hibrit olarak sunulmaktadır.

Hibrit araçlara yönelim, yüksek fiyatlar ve şarj altyapısı zorlukları nedeniyle yavaşlayan elektrikli araç pazarına bir yanıt olarak görülüyor. Harici şarj gerektirmeyen ve elektrik gücü, benzin veya her ikisinin kombinasyonuyla çalışabilen Toyota’nın hibritleri kusursuz bir sürüş deneyimi sunuyor. Toyota’nın plug-in hibritleri benzinli motorlara geçmeden önce sadece batarya ile yaklaşık 40 mil yol kat edebiliyor.

Toyota’nın hibrit hamlesi aynı zamanda 2027 model yılından itibaren yürürlüğe girecek olan yeni ABD karbon emisyon standartlarına uyum sağlamak için stratejik bir hamledir. Bu, otomobil üreticisini düzenleyici para cezaları ve geliştirme maliyetlerinde önemli meblağlardan kurtarırken, elektrikli araçların ve diğer teknolojilerin ilerlemesi için zaman kazandırabilir.

Şirket, tamamen hibrit bir seriye ulaşmak için kesin bir zaman çizelgesi belirlemedi ve pikaplar ve ekonomik arabalar gibi bazı modellerin fiyat duyarlılığı nedeniyle daha uzun sürebileceğini kabul etti. Toyota, 2030 yılına kadar küresel filosunun yaklaşık %30’unu elektrikli araçlara dönüştürmeyi planlıyor ve yeni batarya ve elektrikli araç platformlarına 35 milyar dolar yatırım yapıyor.

Hibritlerin giderek daha uygun maliyetli ve güçlü hale gelmesi, artan pazar paylarına katkıda bulunuyor. 2019’da hibritler ABD satışlarının %3’ünden daha azını oluşturuyordu; şimdi ise %11,3’ünü temsil ediyor. Toyota’nın hibrit satışları arttı ve 2018’de sadece %9 iken Haziran ayı itibariyle satışlarının %37’sini oluşturdu. Bu artış, şirketin kârını ve hisse senedi fiyatını bu yıl rekor seviyelere taşıdı.

Toyota bu trendin devam etmesini bekliyor ve Kuzey Amerika Toyota Satış ve Pazarlama Müdürü David Christ, hibrit satışlarının önümüzdeki yıl şirketin toplam hacminin %50’sini aşacağını öngörüyor. Şirket, ABD hibrit satışlarının 30 Haziran’a kadar %66 artışla 438.845 araca ulaştığını, EV satışlarının ise 15.107 olduğunu bildirdi.

Özellikle Toyota’nın Kuzey Carolina’daki batarya fabrikasının 2030 yılına kadar yılda 30 gigawatt-saat batarya üretmesi planlandığından, otomobil üreticisinin gelecekteki ürün gamında muhtemelen daha fazla plug-in hibrit yer alacaktır. Geleneksel hibritlere kıyasla daha yüksek maliyetlerine rağmen, plug-in modeller önemli emisyon azaltımları sunuyor ve ABD emisyon düzenlemeleri kapsamında tercih ediliyor.

Toyota’nın daha verimli hibritler için yeni bir platform geliştirmeyi de içeren stratejisi, otomotiv endüstrisinin emisyon standartlarını ve tüketici taleplerini karşılama yaklaşımında bir değişime işaret ediyor.

Şirket, bu yeni platforma dayalı olarak 2026 yılında Çin’de ve 2027 yılında ABD’de bir Corolla plug-in hibrid piyasaya sürmeye hazırlanıyor.

InvestingPro İçgörüleri

Toyota Motor Corp (NYSE:TM) hibrit teknolojisini benimsemek ve potansiyel olarak sadece benzinli araçlardan vazgeçmek için stratejik hamleler yaparken, şirketin mali sağlığı ve piyasa performansı değerli bilgiler sunuyor. Toyota, 243,57 milyar dolarlık güçlü piyasa değeriyle küresel otomotiv endüstrisinde önemli bir oyuncu konumunda. Şirketin hibritlere olan bağlılığı, 7,24’lük dikkate değer bir F/K Oranı da dahil olmak üzere sağlam finansal verilerle destekleniyor ve bu da hisse senedinin yakın vadeli kazanç büyümesine göre düşük bir kazanç katsayısıyla işlem gördüğünü gösteriyor.

InvestingPro Veri ölçümleri, Toyota’nın 2023 yılının ilk çeyreği itibariyle son on iki ayda %18,3’lük bir gelir artışı yaşadığını ortaya koyuyor ve bu da şirketin hibrit sektöründeki güçlü satış ivmesini yansıtıyor. Bu büyüme, %19,33’lük brüt kâr marjıyla da destekleniyor ve Toyota’nın stratejik değişimi sırasında operasyonlarının verimliliğini gösteriyor. Elektrikli araç pazarındaki bazı zorluklara rağmen, Toyota’nın hibrit satışları artarak Haziran ayı itibariyle satışlarının %37’sini oluşturdu. 2018’de bu oran sadece %9’du ve şirketin kârını ve hisse senedi fiyatını bu yıl rekor seviyelere taşıdı.

InvestingPro İpuçları’ndan biri, analistlerin bu yıl satışlarda düşüş beklediğini belirtiyor ve bu da yatırımcıların önümüzdeki çeyreklerde Toyota’nın satış performansını takip etmeleri gerektiğini gösteriyor. Bununla birlikte, Toyota’nın güçlü gelir artışı ve Otomobil endüstrisinde önde gelen bir oyuncu olarak konumu ile şirketin hibrit stratejisi pazardaki başarısını sürdürmeye devam edebilir.

Toyota’nın hisse senedi performansını ve gelecek beklentilerini daha derinlemesine incelemek isteyenler için InvestingPro ek ipuçları ve metrikler sunuyor. Şu anda Toyota için https://www.investing.com/pro/TM adresinden erişilebilecek 9 ek InvestingPro İpucu bulunmaktadır. Bu ipuçları daha fazla analiz sunmakta ve gelişen otomotiv ortamında yatırımcıların şirketin hisse senedi hakkında bilinçli kararlar vermesine yardımcı olabilmektedir.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haberdicle.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort