Sağlık

Şahin gözleri için bu 10 besine dikkat! Görme gücünü artıran yiyecekler

Yapılan araştırmalara göre tüketildikçe retinada birikebilen bir bitki pigment kümesinin göz sağlığını ve görme arasındaki mesafeyi iyileştirmesi mümkündür. Hem göz sağlığınız hem de görüşünüzün gelişmesi için belirli besin gruplarına öncelik vermeniz gerekecektir. Göz sağlığı için yeterli olan ve görme gücünü artıran meyve, sebze ve diğer besin kümelerini sizler için listeledik!

GÖZ SAĞLIĞINA UYGUN BESİNLER!

ISPANAK

Ispanak, içerdiği karotenoidler, beta-karoten ve zeaksantin gibi doğal bileşiklerle zengin bir besin kaynağıdır. Bu bileşikler doğal antibiyotik özelliği gösterir ve göz sağlığını güçlendirir. Ispanak katarakt riskini azaltmada etkilidir. Ayrıca yaşlanma ile oluşan çeşitli göz hastalıklarına karşı koruma sağlar ve güneşten gelen zararlı mavi ışınları filtre ederek doğal bir güneş gözlüğü görevi görür.

KALE

Yapılan bir araştırmada dünyanın en sağlıklı sebzesi seçilen karalahana, içerdiği A vitamini sayesinde göz sağlığına da harika katkılar sağlıyor. Sütten daha fazla kalsiyum içermesiyle tam bir kalsiyum deposudur. Ayrıca K vitamini ve çeşitli mineraller içerir.

MAYDANOZ

Maydanozun içerdiği beta-karoten sayesinde yaşlı kişilerde retina sağlığını korur. A vitamininin en iyi kaynağı olan maydanoz göz sağlığını koruyucu etkiye sahiptir.

YEŞİL ÇAY

Yeşil çay, güçlü antioksidan özelliklere sahip bir bitkidir. Göz sağlığı için değerli koruma sağlayan bu antioksidanlar, bağışıklık sistemini güçlendirir ve retinayı güneşin zararlı UV ışınlarına maruz kalmaktan korur. Ayrıca glokom riskini azaltır ve uzun çalışma saatlerinin neden olduğu göz yorgunluğunu giderir.

CEVİZ

Ceviz, omega-3 yağ asitleri açısından zengindir ve beyin ve optik sinirlerin gelişimi için değerli bir kaynaktır. Ceviz göz kuruluğunu azaltmada etkilidir. Ayrıca içerdiği E vitamini retina dejenerasyonunu önlemeye yardımcı olur.

KABAK

Kabak, yüksek oranda A vitamini içeren mükemmel bir besindir. Yeterli miktarda tüketildiğinde gece körlüğü, makula dejenerasyonu ve katarakt gibi göz hastalıklarının oluşumunu geciktirir.

SOMON

Somon, zengin bir omega-3 yağ asitleri kaynağıdır. Erişkinlerde makula dejenerasyonu riskini azaltır. Glokom ve göz kuruluğuna karşı birebir savunma sağlar. Haftada en az 2 kez tüketildiğinde göz sağlığına faydalıdır.

HAVUÇ

Havuç içerdiği A, C, E vitaminleri ve beta-karoten sayesinde göz sağlığını güçlendirir ve bağışıklık sistemini güçlendirir. Ayrıca 1 adet orta boy havuç günlük C vitamini ihtiyacının %7’sini karşılar. C vitamini eksikliği diş ve diş eti kanaması, saç dökülmesi ve eklem ağrıları gibi sorunlara yol açabilir. Aynı zamanda, C vitamini eksikliği katarakt riskini artırabilir. Havuç ayrıca günlük E vitamini ihtiyacının yaklaşık %2’sini karşılar.

ÜZÜM

Üzüm çekirdeği güçlü bir antioksidan içerir. Üzüm, makula dejenerasyonu ve diyabet gibi durumlarla ilişkili damar ve sınır hasarını önlemeye yardımcı olur.

KİVİ

Kivi bol miktarda E vitamini içerir ve retina dejenerasyonunu önlemeye yardımcı olur. Ayrıca gözdeki damarları besleyerek gözlerin canlı ve parlak olmasını sağlar.

resadiyeajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu